En viktig matteläxa

Written on 11:51 AM by kexchoklad

Det jag är gladast över att ha lärt mig i skolan är att räkna. Jag har alltid gillat att räkna, men det blev tråkigt med matte i åttonde till nionde klass då vår lärare inte lärde oss någonting nytt och inte hade något vettigt att säga överhuvudtaget, för att han egentligen var skolans tekniker och med brist på lärare blev vi tvungna att ha honom istället för någon vanlig lärare. Detta gjorde att många i klassen inte fick de betyg de förtjänade.

Det värsta med denna lärare var att vi fick en bok sen sade han till oss att vi fick ta ansvar för läxorna själva och om vi inte gjorde dem fick vi skylla oss själva. Han gick aldrig riktigt igenom någonting med oss på tavlan utan sa att ``det står i boken´´ ifall vi hade någon fråga.

Nu när jag har börjat gymnasiet finner jag det mycket roligare att räkna matte igen, och jag njuter av att ha matte med en lärare som verkligen kan och är intresserad av att lära ut. Jag är en sådan person som ofta tycker att många skol ämnen är tråkiga, men så som gympa och andra praktiska ämnen är roliga, nu i gymnasiet tycker jag även matte är ett av de så kallade roliga ämnen.

Jag hoppas på att senare kunna plugga vidare i matte och lära mig mer avancerade former ut av matte. Då alla mina kamrater utanför skolan också är mycket intresserade av matte blir det lätt ett samtalsämne. Det blir ofta mycket diskussioner runt ämnet när jag och mina kommer in på ämnet matte, så det är viktigt att vara påläst inom ämnet.

Det jag lärt mig från detta är att jag inte ska ge upp ett ämne jag tycker är roligt, på grund av att jag haft en icke utbildad lärare.

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

No Comment

Post a Comment