7x7

Written on 8:42 AM by Mad Charlie

När jag var yngre var jag bäst i klassen på matte. Jag satt och räknade i timmar för vi hade fått en läxa som var att kunna hela gångertabellen. Det fanns dock ett tal jag alltid hade problem med, det var 7x7. Jag kunde inte komma ihåg det talet. Jag satt och memorera in talet i timmar, jag förstod verkligen inte varför jag inte kunde komma ihåg det. Nu sitter jag här och kommer aldrig att glömma detta tal. Jag har glömt nästan alla de andra talen i gångertabellen. Jag tycker det är lite ironiskt att det tal jag hade mest problem med, kan jag nu utantill. Det är så människan fungerar, det vi trycker in för hårt i minnet kommer förmodligen att stanna kvar länge. Det jag har lärt mig utav detta är att om jag verkligen lägger ner tid på något kommer jag att lyckas med mitt mål. När man var mindre ville man lära sig mer, man var mer intresserad av allt och alla. Nu när man är äldre vet man det mesta och är bara intresserad av det som är roligt. Det jag måste komma ihåg är att det fortfarande finns en liten kille som inte ger upp inom mig.


Att inte ge upp är min viktigaste lärdom av mitt minne. Så mitt mål är att hitta något jag är intresserad av, plugga in det och lära mig allt jag kan. Då kommer jag att lyckas. Mitt tips till alla som läser detta, ge aldrig upp! Det spelar ingen roll vad du ska uppnå eller om det ser omöjligt ut för tillfället. Ge aldrig upp!


Bildkälla: Charlie Kuperion

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

No Comment

Post a Comment