Skolbalen i nian

Written on 9:54 AM by Hansson

Allting började som vilken skolbal som helst, man tog på sig fina kläder och gjorde sig i ordning, men jag var väldigt nervös för dansen. Jag hade nämligen inte bjudit upp någon förut. Därför ville jag att detta skulle bli enlyckad kväll med en bra dans.

Vi samlades först utanför skolan där vi fick en förrätt innan vi gick in. Sen när vi kom in fick vi titta på ett bildspel av sådant som har hänt under högstadiet på en projektor. När vi hade ätit klart så var det några lärare som skulle prata och vår rektor som ville önska oss lycka till efter grundskolan. När lärarna hade pratat klart och rektorn fick vi efterrätten, som blev jordgubbar med grädde. Sen fick vi gå ut och lufta oss medan de gjorde i ordning till den nervösa dansen.

Några dagar innan hade vi övat på ett dansställe som kallas Törringelund, men jag vågade inte bjuda upp någon där. Men när vi väl skulle börja "dansa" i skolan så ville inte killarna, för de ville titta på fotboll. Det var EM på tv: Sverige mot Grekland. Till slut gick lärarna med på att sätta på en tv i ett klassrum, så det slutade med att alla tjejer var inne och dansade med ett fåtal killar. Där fick jag modet att bjuda upp en tjej som slutade bra. Nästan alla andra killar satt inne i klassrummet och kollade på fotbollen. Tack vare dansen har jag blivit modigare att bjuda upp. Jag fick en dans som blev bra och rolig, när det var klart kollade jag klart på matchen med alla andra killar. När matchen var klar gick klassen till hemklassrummet och fick våra slutbetyg som också blev bra.

Källa bild: Maria Lundberg

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

No Comment

Post a Comment